..........................................................* Κοινωνία.gr - ιδέες * σύγχρονα κοινωνικοπολιτικά ζητήματα *

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

.................................................. ΤΟ ΔΙΛΗΜΜΑ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΕΝΑ: ΥΠΟΤΑΓΗ Ή ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Απ' όλες τις αμφισβητήσεις η πιο γλυκιά, είναι αυτή που αδύνατοι σηκώνουν κεφάλι και αμφισβητούν τη δύναμη των ισχυρών. Bretolt Brecht


Αυτός που αγωνίζεται μπορεί να χάσει, όμως αυτός που δεν αγωνίζεται ήδη έχει χάσει.

Bertolt Brecht, 1898-1956, Γερμανός συγγραφέας

Παρασκευή 11 Μαρτίου 2011

Δεκάδες χιλιάδες μηνύματα εκκλήσεων για βοήθεια, συμπαράστασης και θρήνου αναρτώνται από το πρωί στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης του Ίντερνετ, μετά τον φονικό σεισμό και το τσουνάμι που έπληξαν την Ιαπωνία.


«Τσουνάμι» στα social media μετά τον σεισμό

Δεκάδες χιλίαδες μηνύματα στο Facebook και στο Twitter

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΔΡΙΤΣΟΠΟΥΛΟΣ iandritsopoulos@dolnet.gr

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Παρασκευή 11 Μαρτίου 2011
Δεκάδες χιλιάδες μηνύματα εκκλήσεων για βοήθεια, συμπαράστασης και θρήνου αναρτώνται από το πρωί στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης του Ίντερνετ, μετά τον φονικό σεισμό και το τσουνάμι που έπληξαν την Ιαπωνία.

Χρήστες από όλο τον κόσμο αναρτούν βίντεο, φωτογραφίες και πληροφορίες μέσα από ιστότοπους όπως το Twitter και το Facebook, την ίδια στιγμή που δημιουργούνται υπηρεσίες με στόχο να βοηθήσουν οικογένειες στην Ιαπωνία να βρουν τους συγγενείς τους.

1.200 μηνύματα το λεπτό

Ελάχιστα λεπτά μετά τον καταστροφικό σεισμό, οι χρήστες του Facebook, του Twitter και του 
YouTube συνδέθηκαν με τους λογαριασμούς τους και άρχισαν να αναρτούν μηνύματα συμπαράστασης προς τα θύματα, προσευχές, εκκλήσεις για βοήθεια, αλλά και να ενημερώνουν ασταμάτητα τους υπόλοιπους χρήστες, «ανεβάζοντας» φωτογραφίες και βίντεο.

Λιγότερο από μία ώρα μετά τον σεισμό, ο αριθμός των μηνυμάτων (tweets) που είχαν αναρτηθεί στο 
Twitter μόνο από χρήστες που βρίσκονται στο Τόκιο, είχε ξεπεράσει τα 1.200 ανά λεπτό, σύμφωνα με τον ιστότοπο Tweet-o-Meter.

Φωτογραφίες και βίντεο

Οι πρώτες φωτογραφίες από τις ζημιές και τις καταστροφές «ανέβηκαν» σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης, πριν τα παραδοσιακά μέσα μαζικής ενημέρωσης αρχίσουν να μεταδίδουν εικόνες.

Πλάνα από τις καταστροφές που προκλήθηκαν από τον σεισμό και το τσουνάμι εμφανίζονται συνεχώς στον ιστότοπο αναπαραγωγής βίντεο YouTube και, στην συνέχεια, διαδίδονται μέσω 
Twitter και Facebook.

Λίγο μετά το τραγικό γεγονός, το 
Twitter πλημμύρισε από αντιδράσεις ανθρώπων σε όλο τον κόσμο.


Τα tags #PrayforJapan, #Tsunami, #earthquake και #japan συγκέντρωσαν χιλιάδες σχόλια. Οι χρήστες εξέφραζαν την θλίψη και τα συλλυπητήριά τους προς τις οικογένειες των θυμάτων, εκδηλώνοντας, παράλληλα, την αγωνία τους μήπως το τσουνάμι πλήξει και άλλες περιοχές.

Σελίδες στο Facebook

Στον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης Facebook δημιουργήθηκαν μέσα σε ελάχιστα λεπτά πολυάριθμες σελίδες και ομάδες για το γεγονός.
«Ας προσευχηθούμε για την Ιαπωνία αυτήν την κρίσιμη ώρα. Φροντίδα και αγάπη», έγραψε ένας χρήστης στην ομάδα «Pray for Japan» («Προσευχηθείτε για την Ιαπωνία»). Δεκάδες άλλες σελίδες με παρόμοιο θέμα «ξεπήδησαν» τις ώρες που ακολούθησαν, συγκεντρώνοντας χιλιάδες μέλη.
Η σελίδα «Japan 2011 Earthquake Tsunami Victims - R.I.P» (Ιαπωνία 2011 - Θύμ
ατα του σεισμού και του τσουνάμι - Αναπαυθείτε εν ειρήνη) απευθύνει ένα μήνυμα προς τους κατοίκους της Ιαπωνίας: «Είμαστε μαζί σας», γράφει ο δημιουργός της.
Άλλοι χρήστες συμμετέχουν ενεργά σε διάφορες online εκστρατείες που σχετίζονται με τον σεισμό στην Ιαπωνία, όπως αυτή που καλεί τους πολίτες να «Μοιραστούν την σημαία της Ιαπωνίας» στον «τοίχο» του προφίλ τους στο Facebook.

Υπηρεσία αναζήτησης συγγενών

Παράλληλα, η Google δημιούργησε μια διαδικτυακή υπηρεσία για τους κατοίκους της Ιαπωνίας που δεν μπορούν να βρουν τα μέλη της οικογένειάς τους, επειδή οι τηλεφωνικές επικοινωνίες έχουν διακοπεί.
Λίγη ώρα μετά τον σεισμό, δημιουργήθηκε μια ειδική έκδοση της πλατφόρμας PersonFinder, μέσω της οποίας οι χρήστες μπορούν να αναζητήσουν αγαπημένα τους πρόσωπα που (πιστεύουν ότι) αγνοούνται ή, αντίστοιχα, να αναρτήσουν ένα μήνυμα με το οποίο θα ειδοποιούν τους οικείους τους ότι είναι ασφαλείς.
Η υπηρεσία μπορεί να «ενσωματωθεί» σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης, όπως τοFacebook, προκειμένου να ενημερωθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι χρήστες για τα μηνύματα που αναρτώνται.
Λίγο μετά την δημιουργία της, η ιαπωνική έκδοση του Person Finder είχε συγκεντρώσει περισσότερες από 2.200 εγγραφές.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου